collbros

Alla inlägg den 12 november 2014

Av Barbro Collin - 12 november 2014 17:46

Det är numera bäddat med vita lakan i sängen .. något jag brukar undvika eftersom jag delar säng med med två hårbollar. Varje morgon inspekteras lakanen nogrant och så även själva Smulan ... något hon tycker verkar en aning suspekt från min sida, men finner sej i, med ett typiskt Smulan blängande på matte.
Men trots ett ständigt pinkande, ett ökat begär efter allt ätbart, både oätligt (enligt matte) och ätligt och
en tilltagande dövhet när det gäller att skippa intressanta dofter och komma när matte ropar så låter det efterlängtade löpet vänta på sej...
Smulans löp brukar vara väldigt regelbundna, men just denna gång så verkar det inte vara så...

Nåja, den som väntar på något gott...tids nog ska väl valplådan fyllas med några små långöron
 
Och det är väldigt vad mycket man hinner medan man väntar...
Bland annat så har jag börjat på att lära Smulan att leta efter borttappade saker. Först nycklar – det kan ju vara väldigt nyttigt, särskilt som jag är ganska bra på att tappa bort än det ena än det andra.
Vi börjar med att tappa och hämta en liten leksak och bygger sedan på med nyckelknippan, för att slutligen ta bort leksaken...
Än är vi på leksaksstadiet... rapport kommer om hur det går.

Välkomna in på hemsidan: collbros.se





Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards