collbros

Alla inlägg den 22 januari 2015

Av Barbro Collin - 22 januari 2015 13:12

Nu har drygt halva tiden gått av den långa väntan på de efterlängtade småsmulorna.
Jag har inte ultraljudat, men kan ändå konstatera att Smulan har ett litet gäng på tillväxt. Både jag och Vaino har kunnat känna små valpbulor.            

Än är hon inte jättetjock men det kommer väl att ändra sej... 

Däremot så tycker hon nog det själv, hon studsar inte upp i soffan längre utan kravlar sej upp med mycket möda. Så när magen växer till sej så lär jag få lyfta upp henne...
Men upp i sängen kan hon hoppa minsann, fast den är betydligt högre än soffan.
Ute tvekar hon innan hon pulsar i djupsnön, håller sej gärna i skoterspåren även om hon ibland glömmer sej...

   

I förra inlägget lovade Smulan att återkomma med en rapport i matfrågan, så jag lämnar över tangentbordet i hennes tassar en stund:

Halloj, det är Smulan:
Nu kan jag meddela att det känns bättre med matfrågan. Matte tycks nu ha fattat vad jag vill ha. Men det tog några dagar när hon testade en hel massa olika varianter:


  • Rå lever i små bitar -  mumsfillibabba
  • Köttfärs – helt okey
  • Mosad potatis med mycket smör i – yammi
  • Isbergssallad, banan och äpple är inte dumt som små snacks mellan måltiderna
  • Äggula- bläää, va äckligt. Matte provade att lägga en sånt gult klegg ovanpå maten ett par gånger och då fick jag ett väldigt besvär med att försöka undvika klegget och äta runt den... matte hävdar att jag alltid har älskat gulor och att det är väldigt nyttigt. Jag kan bara säga att jag har en annan uppfattning...
  • Hårdbrömacka, gärna med leverpastej – en favorit

Och på en oslagbar förstaplats:

  • Standardts torrfoder – helst torrt, med funkar även uppblött.

Så nu slipper jag äggula (pust!!) och får det smaskiga Standardts flera gånger om dagen. Ibland med mitt gamla vanliga färskfoder, ibland bara torrisarna. Och lite annnat extra gott blir det också

Matte började också ge mej mat 3 gånger om dagen – men efter att klargjort att jag ville ha ett litet kvällsmål, genom att spy galla på hallmattan en morgon, så får jag nu lita nattamat också.
Tur man har en matte som går att uppfostra – har alltid sagt att mentaliteten är viktig...    

Tass och nospuss
 från Smulan, som ska ut på en vintrig promenad där jag hoppas på lite godisletande ...
     

Titta gärna in på hemsidan: collbros.se

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards