collbros

Alla inlägg den 28 augusti 2018

Av Barbro Collin - 28 augusti 2018 21:25

Blev lite behållarsök idag... Tja, behållare och behållare, kanske det är en sanning med modifikationer... Men tjejerna tycker det är roligt med pryttlarna ( och det tycker matten också

6 olika sök blev det iallafall, med en massa olika pryttlar + några kartonger utspridda runtom på tomten. Båda tjejerna löste uppgifterna lätt... Det var ju inte heller så svåra sök direkt. Det sök som tog aningen längre tid var det där doften låg i en väska. Smulan blir bara bättre och bättre på att markera. Hon duttar till med nosen, tittar på mej och sätter sej. Numera sätter hon sej oftast precis vid doften, vänd mot mej. Så är jag bara med och ser vart hon duttar så vet jag ju vart doften sitter. Däremot så funderar jag på om jag kanske ska sluta be henne visa - när jag gör det så blir hon väldigt slarvig och jag vill inte att hon slarvar?.. Tål att tänkas på...
Cookie fick söka lös, så jag passade på att träna på att fota med mobilen...
Så här är alla söken, och Cookies markeringar (utom ett sök, den bilden råkade jag radera) När hon skulle markera ladugården lyckades hon putta bort taket i sin iver... 

                       

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards