collbros

Direktlänk till inlägg 7 januari 2019

Kluriga gömmor

Av Barbro Collin - 7 januari 2019 19:15

Idag var det en kompis, Rose-Marie, som inbjudit till träning hemma hos sej, i sitt stora hus och i garaget. 

Det blev intensivträning av djupa, dolda gömmor. Gömmor långt in i både öppna och stängda skåp, i stängda lådor och långt in under hyllor. En del klättrande ingick också. En del gömmor var svåra andra lättare, och hundarna fick verkligen anstränga nosarna. Som extra störning så luktade det ju av katt överallt, men tjejerna valde bort kattlukten och var fokuserade på att hitta dofterna. Mina tjejer var trötta när vi kom hem och har nöjt snarkat i soffan ett tag nu. Det är så kul att träna i olika miljöer, med andra dofter och andra utmaningar.  

Vi var totalt 8 hundar som alla var jätte duktiga, så nyttigt att titta på andra, och hur olika hundar och förare jobbar.

Man lär sej mycket av att titta på andra. Och det är så roligt och nyttigt att träna ihop med andra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Collin - Söndag 21 april 18:35

Dagens nosework tilldrog sej på åkeriet.  Massor av spännande saker att leta på… stora fordon, verkstadsprylar, maskiner, däck mm, mm.  Vi satte 3 gömmor var, Rose-Marie, Ulla-Britt, jag och så Janne som är den vi har att tacka för att vi ...

Av Barbro Collin - Lördag 20 april 15:53


Dagens nosework: mängdträning behållare. Gänget satte varsitt område med behållare. En cirkel med väskor/ 2 gömmor, en med plåtbunkar 2 gömmor, en med en cirkel med VHS 3 gömmor, och så ” mitt” område med en massa VHS och dvd, skulle ...

Av Barbro Collin - Måndag 15 april 11:05

  Igår var det dags för Knyttet att visa framtassarna, eller rättare sagt nosen, i en TEM 1 Inomhus.  Och nosen hängde verkligen med hela tiden.  Tävlingen var på Hudiksvalls veterinärstation, så jag var lite bekymrad över hur mycket andra spän...

Av Barbro Collin - Tisdag 9 april 16:56

Nosework idag igen.  Nu i solen utanför kommunhuset i Ljusdal. Varmt och skönt var det i solen… tänk om det kunde fortsätta så resten av detta år.  Cookie hoppade och studsade av iver när jag tog ut henne ur bilen…  Lite påverkad ...

Av Barbro Collin - Tisdag 9 april 10:30

  Dagens nosework tilldrog sej på däckfirman.. eller rättare sagt där runtomkring.  Knyttet fick söka först och eftersom var och en satt ut dofterna, så visste jag inte var dom satt… utom dom jag själv satt ut förstås.  Knyttet var dukti...

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards