collbros

Alla inlägg den 11 januari 2019

Av Barbro Collin - 11 januari 2019 19:00

   

Bor ju i ett litet hus, bara ca 70 kvadrat, så det börjar bli väldigt svårt att, variera gömmorna... Men det bekymrar inte tjejerna förstås, de är lika glada oavsett vad jag hittar på. 

Och det är ju också så att de aldrig går och kollar var jag satte dofterna förra gången, även om det bara är en dag sen dom sökte innne. Dom verkar sortera bort äldre dofter och ställer in nosen på de färskare dofterna. 

För jag är helt övertygad om att gårdagens, och även äldre, gamla ställen har kvar lite doft... Särskilt som deras slarviga matte slarvar med att vara noga när hon sätter dit och tar bort möbeltassar mm...

Hursomhelst så blev det lite nosework.  Det är Cookie som får visa några av söken.. 

Längst inne i tvättmaskinen, inuti "tunnan" med solrosfrön och innanför ugnsluckan. Det var fler gömmor, bland annat en som jag stoppat in mellan soffkuddarna. Båda letade länge innan dom lokaliserade den doften... som sedan visade sej ha åkt långt in under sittdynorna. Blev lite svårare än jag hade tänkt...men dom löste det ju och nosarna fick ordentligt med motion.








   





Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards