collbros

Alla inlägg den 12 januari 2019

Av Barbro Collin - 12 januari 2019 19:00

  

 Intet är som väntans tider... Nu har jag och Smulan väntat och väntat och väntat hela dagen. Vi har kollat flera ggr nu, men ännu har inget hänt...
Under tiden har vi tränat nosework med Rose-Marie och Grethe på Järvsö BK.

Kul med ett nytt ställe tyckte tjejerna och fick till några snygga sök trots många distraherande dofter. Det är ju många hundar som tränat i klubbstugan. Vi började med kartongsök. Båda mina tjejer, och då särskilt Cookie, behöver sätta på nosen redan vid första kartongen, men båda har en benägenhet att rusa förbi den... Inte bra när man tävlar, det är inte så effektivt att göra så, och klockan tickar ju på... Inte för att jag jagar tider, med den tar ju slut...

 Det blir till att träna mer på det...

Sen blev det rumssök och ett utomhussök på altanen. Jätteduktiga allihop. Det är så himla kul att se när dom vindar in doften och tvärvänder eller har klart för sej var doften är redan innan man släppt iväg dom... 

Allt som allt var det en trevlig dag i trevligt sällskap med bra sökträning.... Nosework är så himla roligt.
Nu är vi i allafall hemma och fortsätter att vänta....... Och lite senare hade vi väntat klart.

Smulan p och jag kom med på den TSM klass 1 tävling i Hede vi anmält till 

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards