collbros

Alla inlägg den 16 januari 2019

Av Barbro Collin - 16 januari 2019 21:45

Nerbäddad i soffan tillsammans med två trötta, nöjda och varma tjejer... Med -20 ute så är det bra med dom elementen ❤️ Vi har tillbringat dagen i Hudiksvall i sällskap med Vaino och kvällen på ännu en toppenkurs hos Anneli / Annelis Hundtjänst. Den här gången var huvudtemat behållarsök och än en gång kom vi hem med nya kunskaper och aha upplevelser. 

Kanske att Anneli har löst gåtan med att mina tjejer gärna drar förbi första behållaren/kartongen... 

Jag brukar ju starta hundarna väldigt när första behållare... och så gjorde jag ju idag också. Framförallt Cookie rusar rakt förbi förbi första behållaren för att slå på nosen vid nr 2... . 

Eftersom vi kom på det när kursen var slut, hann vi inte testa Annelis teori ordentligt, men ska tänka på det nästa gång vi kör behållarsök. Tänk om det kunde vara så enkelt ...

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards