collbros

Alla inlägg den 20 januari 2019

Av Barbro Collin - 20 januari 2019 19:18

Fick ju lov att bli ett litet sök idag, trots att jag är ganska mör i kroppen efter gårddagens härliga tävling...

Cookie hade ju en betydligt tråkigare dag, så för hennas skull blev det lite sök utomhus. Det var ju dessutom inte många grader minus ute, så jag kunde härda ut.

Släpade fram de gamla trädgårdstolarna, som istället för att kastas, nu fått bli Nosework rekvisita. Det blev två gömmor på dom, lagerblad och eukalyptus. Sen blev det en doft på soptunnan och en doft på en av plast stängselstolparna som markerade en rabatt... en av dom syns på bilden nere i högra hörnet...

Båda hundarna fixade dofterna fokuserat, snabbt och med fina markeringar... Cookie var väldigt laddad, det blev både pip och studs innan jag släppte på henne... Men nosen slogs på direkt från start 👍🏼. 

Smulan fick inte äta snö innan söken, och det blev inget nysande... Bara nosande 😉



 

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards