collbros

Direktlänk till inlägg 17 februari 2020

Årets springrar och Springerklubben

Av Barbro Collin - 17 februari 2020 14:30

Det var ju väldigt roligt att Cookie blev Årets Nosework springer, men glädjen falnade nu när jag 
läste protokollsammanfattningen på Springerklubben hemsida att om man inte åker till klubbens årliga utställning och hämtar det Inramade diplomet för Årets olika springrar, får man det på posten utan ram...

nästa år får man det inte alls om man inte hämtar själv eller har någon som kan hämta.... tydligen måste man antingen vara utställningsintresserad och delta på club show, eller så får man åka speciellt, i mitt fall en bilresa på ca 5 timmar enkel resa......
vad ska man säga... helt i linje med att inte publicera protokollen, eller ens försöka med en löpande information om vad som händer i klubben. Tydligen är bara utställningintresserade medlemmar något man tycker är värda att ge någon uppmärksamhet. 

Tror inte det blir någon förnyelse av medlemskapet...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Collin - Måndag 15 april 11:05

  Igår var det dags för Knyttet att visa framtassarna, eller rättare sagt nosen, i en TEM 1 Inomhus.  Och nosen hängde verkligen med hela tiden.  Tävlingen var på Hudiksvalls veterinärstation, så jag var lite bekymrad över hur mycket andra spän...

Av Barbro Collin - Tisdag 9 april 16:56

Nosework idag igen.  Nu i solen utanför kommunhuset i Ljusdal. Varmt och skönt var det i solen… tänk om det kunde fortsätta så resten av detta år.  Cookie hoppade och studsade av iver när jag tog ut henne ur bilen…  Lite påverkad ...

Av Barbro Collin - Tisdag 9 april 10:30

  Dagens nosework tilldrog sej på däckfirman.. eller rättare sagt där runtomkring.  Knyttet fick söka först och eftersom var och en satt ut dofterna, så visste jag inte var dom satt… utom dom jag själv satt ut förstås.  Knyttet var dukti...

Av Barbro Collin - Söndag 7 april 21:37

Sådärja, nu är Jubileumskvalet avklarat.  Knyttet fixade alla gömmor i Krokodilsöket. Och, tro det eller ej, hon kom 2:a och har därmed gått vidare till Länsmästerskapet. Matten väldigt stolt över sin lilla Knytt.. Hon får berätta själv om kvaltä...

Av Barbro Collin - Torsdag 4 april 09:15


Hemma igen efter en iskall noseworkträning på postplan i nordpolsorten Ljusdal…. Nerbäddad i soffan med filt, två 4-benta element, kanelbulle och varm choklad… Knyttet var lite extra nosig på ett par ställen, men säkert hade en del hu...

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards