collbros

Alla inlägg under augusti 2022

Av Barbro Collin - 21 augusti 2022 20:15

Knyttet har ju gjort sitt BPH … jag harde mina aningar.. här nedan mina funderingar innan BPHet.
Den två år gamla lilla Knyttet är lite svår att få ett ordentligt grepp om. Hon avreagerar visserligen ganska fort på saker hon tycker är konstiga/skrämmande, men jag tycker att hon ska ha hunnit vant sej vid alla hemmaljud och prylar. Hon reagerar fortfarande på gamla hemvanda saker, eller om jag ställt nån pryl på ett ställe där det inte brukar stå något, eller om jag skramlar eller flyttar på något så det uppkommer ett ljud..… för att inte tala om radioljud och tvbilder..och spegelbilder i ugnsluckan eller i mörka fönster..… det skälls o morras, hoppas och skuttas, raggen åker upp o ner..…
Samtidigt så är hon väldigt miljöstark, och även om vi tex tränar nosework i en miljö som hon tycker är lite läskig, rör på sej, eller skramlar, så övervinner hennes nyfikenhet rädslan och hon söker sej fram till doften.
 
När nu BPH et är avklarat så tycker jag att det gick precis som jag trodde, möjligtvis att hon avreagerade lite fortare än jag trodde.... bussiga funktionärer på Östra Härjedalens Brukshundklubb filmade. 













Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards