collbros

Alla inlägg under maj 2023

Av Barbro Collin - 10 maj 2023 11:40

Kvällstävling i Sundsvall. TEM 1 Utomhus med Cookie stog på agendan.

Vi hade laddat med några gömmor runt klubbstugan i Hudiksvall tillsammans med Vaino och Scilla. Och jag laddade lite extra med en god lunch på restaurang… Tydligen var det ett bra koncept för Cookie skötte sej alldeles utmärkt… och jag skötte mej väl ok tydligen för det blev 2 SSE i protokollen. 

Matten fick lite kritik för att hon inte ”såg” att Cookie markerade… Cookie fick visa gömman fler gånger för att övertyga matten… Undrar när jag ska våga lita på Cookie… fast egentligen så ser jag ju direkt när hon markerar, hon är supertydlig, men jag är lite feg… hon har lurat mej ibland… 

Hursomhelst Cookie var jätteduktig, säker, noggrann och mycket tydlig i sina markeringar. Och väldigt taggad, hon studsade upp och ner som en lite studsboll, av ren glädje, (och förväntan på lite köttbulle) både före och efter söken. Hon hade en jätterolig dag och visade det ❤️❤️❤️

Resultatet blev en 2:a plats i totalen, en 2:a plats, en 3:e plats och sen 16:plats i de andra 2 söken. Och som sagt 2 SSE. Så himla roligt👍🏼

Nu har hon 14 diplom i klass 1, det fattas bara det sista i TEM utomhus, sen är det full pott i klass 1, och det är dags att jobba för 15 diplom i klass 2. Det är ju en svårare utmaning, men hon har påbörjat den utmaningen med 3 diplom, ett i TSM 2, ett i TEM behållare och ett i TEM inomhus.

Mitt ❤️😍      

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards