collbros

Alla inlägg under april 2023

Av Barbro Collin - 8 april 2023 11:26

Åker till varje tävling med en positiv inställning… den här gången så fixar vi full pott.. så också igår.

Meeen, inte den här gången heller.  Jag vet ju att Cookie har kapaciteten, men det vill sej verkligen inte på tävling. 

Ingen av oss är nervösa, båda älskar vi att tävla (Cookie bryr sej ju inte om det är tävling eller ej, hon blir bara superglad över att få leta dofter)

Vi har tränat massor, inriktat oss på lite olika saker… men icke sa nicke. 

Den här gången blev det bara 5 poäng. En felmarkering på behållarna, ett moment hon brukar var super på, och en felmarkering utomhus. Utomhusfelet, där envisades hon med att doften satt högt, och avstod från att gå in mellan en vägg och en brädhög, lite trångt. Så här efteråt skulle jag ju skickat in henne där, men hon hade gått in en bit, vänt och sedan envisats med att doften satt högt upp och gjorde en övertygande markering så jag trodde ju att hon ansåg att det inte fanns nån doft längre in… Om hon avstod från det lite trånga och ”krångliga” utrymmet eller om hon faktiskt inte kände nån doft det vet jag inte… nåt att ha koll på nästa gång…

Men första och sista söket blev det full pott på.
Inomhus: Supersnyggt arbete, noggrann och med säkra markeringar. Starten på första bilden, hon jobbade sej fram längs brädhögen, missade ingen. Fångade doften vid stegen och jobbade sej fram till första gömman, som satt på brandsläckaren som man ser på bild två. SSE och mycket beröm  på inomhussöket 
😍 

     


Fordonsöket, där blev det pallplats, en tredjeplats😍

Startade henne längst bak på traktorekipaget, så hon sökte en bit på traktorn, gick ett varv på den lilla vagnen och sedan tillbaka till traktorn, runt skopan och tog sedan en gömma som satt ungefär där skopan var kopplad till lyftarmarna, vindade sedan in den närliggande som satt på andra sidans lyftarm. Snyggt och säkert. Och jobbar bra på fordon, missar inte att söka av någon del av fordonen på sin väg runt dem.😍


   

Känns lite deppigt att det aldrig blir full pott… men nu laddar vi igen och ser fram emot nästa tävling… för då, då ska vi klara alla gömmor, jag och mitt ❤️

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards