collbros

Direktlänk till inlägg 11 december 2022

Lucka 11

Av Barbro Collin - 11 december 2022 21:30

  Idag var det Nosework på allvar.
Vi gav oss iväg i mörker och kyla klockan 07.00 imorse och kom hem kl 19.00 Det blev en låååång dag.
Men så kul vi haft😃 Tjejerna skötte sej utmärkt bra, så duktiga och bärgade varsitt diplom, och varsitt SSE. Cookies 3:e i TEM1 Fordon och Knyttets 1:a i TEM 1 Inomhus.
Ikväll orkar jag inte skriva om söken, men det och lite bilder kommer imorgon på bloggen.
Nu eldas det för fullt i kaminen, snart kanske jag känner mej varm igen… föry tusan vad jag frusit denna dag. Trots dubbla underställ, back on track mamelucker, 2 fleecetröjor och tjocka ytterplagg, samt dubbla tumvantar, ull och fårskinn…
Kunde periodsvis använda handvärmekuddarna, och få upp värmen inomhus på em, och hinna bli hyfsat varm när vi åt lunch på pizzerian… Men för övrigt var det bara iskallt.
Nu orkar jag inte frysa på detta sätt, är ju likadant oavsett hur länge jag är ute, så nu ska här beställas uppladdningsbara värmestrumpor, värmvantar och värmeväst…kanske värmebyxor om jag hittar några. Varm David Crocketmössa inköptes idag på tävlingsplatsen, Gnarps trä.
Dagens bild är tjejernas diplom… själva hälsar dom att dom inte har tid att posera, dom är upptagna med att gnaga på varsitt älgtuggben

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Barbro Collin - Onsdag 1 maj 16:15

Dagens nosework var en inoff clearround TSM 2a. Testade något jag tänkt på länge… hemma preppade ett antal möbeltassar med eukalyptus och lagerblad På väg till tävlingen stannade jag två gånger. 1a gången vid ett sophus. Satte tre gömmor, lä...

Av Barbro Collin - Måndag 29 april 19:28

Eller nystart kanske det skulle heta. Knyttet testade ju en 2:a förra sommaren,  där hon visserligen hittade 5/8 gömmor, men det var svårt för henne att hålla fokuset, mycket ”spring”, alldeles för mycket markintresse…  Nu, 11 ...

Av Barbro Collin - Söndag 21 april 18:35

Dagens nosework tilldrog sej på åkeriet.  Massor av spännande saker att leta på… stora fordon, verkstadsprylar, maskiner, däck mm, mm.  Vi satte 3 gömmor var, Rose-Marie, Ulla-Britt, jag och så Janne som är den vi har att tacka för att vi ...

Av Barbro Collin - Lördag 20 april 15:53


Dagens nosework: mängdträning behållare. Gänget satte varsitt område med behållare. En cirkel med väskor/ 2 gömmor, en med plåtbunkar 2 gömmor, en med en cirkel med VHS 3 gömmor, och så ” mitt” område med en massa VHS och dvd, skulle ...

Av Barbro Collin - Måndag 15 april 11:05

  Igår var det dags för Knyttet att visa framtassarna, eller rättare sagt nosen, i en TEM 1 Inomhus.  Och nosen hängde verkligen med hela tiden.  Tävlingen var på Hudiksvalls veterinärstation, så jag var lite bekymrad över hur mycket andra spän...

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards