collbros

Alla inlägg den 7 april 2024

Av Barbro Collin - Söndag 7 april 21:37

Sådärja, nu är Jubileumskvalet avklarat. 

Knyttet fixade alla gömmor i Krokodilsöket. Och, tro det eller ej, hon kom 2:a och har därmed gått vidare till Länsmästerskapet. Matten väldigt stolt över sin lilla Knytt..

Hon får berätta själv om kvaltävlingen: 

Först letade jag doft inomhus i en del av ett jättestort rum. Där var det ju så mycket kul att undersöka… bananer och djungelväxter, krokodiler och en liten apa hängde långt uppe bland hyllorna… mycket intressant, men tyvärr nådde jag inte upp till den fast jag försökte… och så fanns det ju lite saker man kunde hoppa upp på… matten la sej i och insisterade på att jag skulle hålla mej på golvet… inte en gång utan två gånger… tjat, tjat, tjat… klart jag måste upp på saker som det går att hoppa upp på.. det är sen gammalt 😊 

Men hon hade nog lite rätt i att jag skulle hålla mej på golvet för sen hittade jag ju gömman i noshöjd… matte tyckte dock att jag hade ju kunnat hitta den lite tidigare och inte väntat till sista stund… hon tyckte det blev lite väl spännande…

Kartongerna fixade jag lätt, likaså det jättelika släpet och det gick ju bra att ta sej runt alla grejer utomhus också… även om matten hade en aning svårt att hänga med i svängarna… och precis när jag börjat få upp farten så tog det roliga slut … 

Men matte säger att jag ska få jubileumssöka en gång till… hoppas det finns massor av krokodiler och apor då också…

Foto Helena Bohlin

     

 

     
 
 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards