collbros

Alla inlägg den 23 juni 2019

Av Barbro Collin - 23 juni 2019 17:45

Äntligen ryggläge efter en lång dag i noseworkens tecken. Massor med nya lärdomar fick vi med oss hem efter dagens klass 1 clear round och inoff Klass 2/3 tävling. Smulan verkade superokoncentrerad innan tävling och brydde sej knappt om testbanan, mer intresserad av att leta hästskit... men när det var skarp läge så klarade hon alla söken galant, snabbt och koncentrerat och med bra markeringar. Min lilla gammeltant ❤️ 
Cookie var ju nästan en vecka in på löpet, och tydligen mycket mer påverkad än jag trodde... det blev ett par felmarkeringar, sega sök utan den där riktiga glöden hon brukar ha... inte ens hoppochstuds glädjen när hon gjort rätt och ska få belöning var som vanligt. Men hon hittade några gömmor och på sista söket blev det full pott. Men så himla bra att jag nu vet att några tävlingar under löp det blir det inte. Så nu blir det ett par veckors hemmaträning, med lättare sök och mycket belöning. 
sammanfattningsvis kan jag iallafall konstatera att det finns inte så mycket som är roligare än nosework... alldeles oavsett hur det går så har vi så kul tillsammans, jag och tjejerna 🙂

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards