collbros

Direktlänk till inlägg 10 april 2022

Elände…

Av Barbro Collin - 10 april 2022 16:30

Det går sakta framåt…med betoning på sakta. 

Hjärtat fungerar förhoppningsvis som det ska, även om det kan ”hugga” till ibland och kännas som om jag har en klump där hjärtat ska sitta. Har pratat med ”min” hjärtsjuksköterska, som lugnat mej och som säger att bara huggen går över fort så är det ingen fara. Förmodligen känning av de insatta stentarna, vilken drabbar en del… 

Sjukvården har iallafall ordentlig koll på mej, blod har lämnats, och mer ska lämnas, ultraljud, EKG, läkarbesök, sjukgymnast och telefonsamtal från hematologen inbokat. 


Promenaderna blir längre o längre, men sista dagarna har jag haft så himla ont runt den opererade höften. Idag kunde jag knappt gå… vad det beror på vet jag inte, får hoppas det går över snart.

Kan bara säga att jag börjar bli rejält less på denna kropp och vad den ställer till med. Känner mej inte på topp direkt…


Orken har ju varit dålig i många år nu… först höftsmärtan med allt vad den innebar i form av begränsningar. 

Och när höften äntligen var åtgärdad och den smärtan borta så fanns ju ryggsmärta, inklusive smärtsamma, ständiga pirrningar, domningar och känselbortfall i benen. Extrem ostadighet som en av följderna. Det är en himla tur jag inte brutit både armar o ben när jag inte kan hålla mej på benen. 

För att inte tala om vad denna ständig smärta, ställer till med, smärta och att aldrig få sova en hel natt, oftast bara ett par timmar i stöten, det är ju inte bara kroppen som inte orkar då, det är ju även på det mentala planet man inte orkar. Känner hur jag drar mej tillbaka från umgänge med andra, hur det blir ett oöverstigligt hinder bara att lyfta på telefonluren. 

Bara att sköta det vardagliga blir ibland för mycket… och eftersom jag koncentrerar mej på att hundarna ska få sitt i form av motion och aktivering, så får resten vänta. Dammråttor och odiskad disk är inget att bry sej om, det får vänta till en bättre dag…

Det är en himla tur jag har goda vänner som hör av sej och peppar, och att jag har mina hundar… 

Vad skulle jag göra utan goda vänner, både 2 och 4-benta. 

Förmodligen skulle jag inte göra något alls, bara smälta in i soffan och förvandlas till en kudde…😂😂 en sån där fluffig, lite trådsliten och dammig…


Men nu får det vara nog med elände… även om det är skönt att skriva av sej inland…dags att både hundarna och jag gör något roligt en stund innan dagen tar slut… 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Collin - Onsdag 1 maj 16:15

Dagens nosework var en inoff clearround TSM 2a. Testade något jag tänkt på länge… hemma preppade ett antal möbeltassar med eukalyptus och lagerblad På väg till tävlingen stannade jag två gånger. 1a gången vid ett sophus. Satte tre gömmor, lä...

Av Barbro Collin - Måndag 29 april 19:28

Eller nystart kanske det skulle heta. Knyttet testade ju en 2:a förra sommaren,  där hon visserligen hittade 5/8 gömmor, men det var svårt för henne att hålla fokuset, mycket ”spring”, alldeles för mycket markintresse…  Nu, 11 ...

Av Barbro Collin - Söndag 21 april 18:35

Dagens nosework tilldrog sej på åkeriet.  Massor av spännande saker att leta på… stora fordon, verkstadsprylar, maskiner, däck mm, mm.  Vi satte 3 gömmor var, Rose-Marie, Ulla-Britt, jag och så Janne som är den vi har att tacka för att vi ...

Av Barbro Collin - Lördag 20 april 15:53


Dagens nosework: mängdträning behållare. Gänget satte varsitt område med behållare. En cirkel med väskor/ 2 gömmor, en med plåtbunkar 2 gömmor, en med en cirkel med VHS 3 gömmor, och så ” mitt” område med en massa VHS och dvd, skulle ...

Av Barbro Collin - Måndag 15 april 11:05

  Igår var det dags för Knyttet att visa framtassarna, eller rättare sagt nosen, i en TEM 1 Inomhus.  Och nosen hängde verkligen med hela tiden.  Tävlingen var på Hudiksvalls veterinärstation, så jag var lite bekymrad över hur mycket andra spän...

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards