collbros

Alla inlägg den 1 december 2019

+ 6

Av Barbro Collin - 1 december 2019 19:14

Alltså... har tråkigt och börjar slita ut soffan, paddan och TVn

Skämt åsido, allt går så himla mycket bättre än jag förväntade mej i måndags... Ingen svullnad, har naturligtvis ont i själva såret och av och till på andra ställen, men höften gör ju inte ont🙂

Vänstra benets pirrningar och myrkryp blev först bättre men har nu blivit värre - får hoppas det blir bättre igen... vet ju inte hur mycket diskbuktning mm i vänster sida av ryggen har påverkat och kommer att påverkas nu. 

Har mest bara tagit det lugnt hela dagen, promenerat omkring i mitt allrum, fixat lunch och fika, viftat med fötterna, varit ute och fyllt på solrosfrön till småfåglarna och fyllt diskmaskinen. 


Pratat i telefon med tjejerna...( njaaa, med Vaino   för att vara mer exakt.) och funderat på hur noseworkträningen ska läggas upp när de kommer hem.

Gäller att tänka ut övningar här inomhus där jag inte kan lägga gömmorna så jag behöver böja mej mer än 90 grader i höften, eller behöver vrida kroppen... och samtidigt inte bara lägga höga gömmor. Kan ju inte heller klättra själv eller lyfta tunga saker. Behållarövningar går ju bra, så länge som min bästa kompis griptången orkar lyfta behållarna. Utomhus och fordon får vänta...

Hoppas ju att Cookie inte glömmer allt hon kan även om hon inte får träna så varierat och klurigt som hon brukar... 

Längtar efter alla nya utmaningar som kommer nästa år ... ska bli så roligt att kunna träna och tävla mina hundar utan att behöva droga mej först...


 



Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards