collbros

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2022

Nystart med grodor…

Av Barbro Collin - 2 oktober 2022 17:30

Den 2/10 kändes som en nystart, och första söket, inomhus, gick bra. Nästa sök blev en katastrof, och varken jag eller domaren förstod vad som hände. Behållare, massor av olika ”burkar” Cookie söker av, hyfsat organiserat. Tvärstannar vid en burk, fastnar stadigt med nosen på en burk. Mycket snygg frysmarkering… men på totalt fel burk. Ingen ens nån rätt burk i närheten…Jag lät mej ju såklart luras, sådär markerar hon bara när hon är stupsäker… domaren sa att hon också skulle ha blivit lurad…

Kändes inte kul, jag kom helt ur balans, men Cookie var jättetaggad. 

Utomhussök, en lång vägg och en del av ett öppet skjul. Hon forsade förbi väggen, visade lite intresse på ett ställe men släppte. Tog första gömman men sen fastnade vi båda på ett ställe… Hon stannade upp flera gånger och gav mej blicken som betyder ”matte, det finns inget här” - och som jag borde förstått. Jag borde ju också kommit ihåg intresset vid väggen… där såklart en gömma satt. Men jag skötte inte min del av jobbet… tiden gick ut. 

Sista söket var hon stensäker på. Två kärror och en jättestor båttrailer med båt på. En gömma på en kärra och en på båttrailern. Säker, fokuserad och snabb… det senaste syns inte i protokollet eftersom jag glömde att säga färdig…

Sammanfattningsvis gjorde matten några grodor och Cookie en…

Nåja, Cookie hade kul och jag fick lite att tänka på…nu satsar vi på nästa helg

   

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Barbro Collin - Söndag 21 april 18:35

Dagens nosework tilldrog sej på åkeriet.  Massor av spännande saker att leta på… stora fordon, verkstadsprylar, maskiner, däck mm, mm.  Vi satte 3 gömmor var, Rose-Marie, Ulla-Britt, jag och så Janne som är den vi har att tacka för att vi ...

Av Barbro Collin - Lördag 20 april 15:53


Dagens nosework: mängdträning behållare. Gänget satte varsitt område med behållare. En cirkel med väskor/ 2 gömmor, en med plåtbunkar 2 gömmor, en med en cirkel med VHS 3 gömmor, och så ” mitt” område med en massa VHS och dvd, skulle ...

Av Barbro Collin - Måndag 15 april 11:05

  Igår var det dags för Knyttet att visa framtassarna, eller rättare sagt nosen, i en TEM 1 Inomhus.  Och nosen hängde verkligen med hela tiden.  Tävlingen var på Hudiksvalls veterinärstation, så jag var lite bekymrad över hur mycket andra spän...

Av Barbro Collin - Tisdag 9 april 16:56

Nosework idag igen.  Nu i solen utanför kommunhuset i Ljusdal. Varmt och skönt var det i solen… tänk om det kunde fortsätta så resten av detta år.  Cookie hoppade och studsade av iver när jag tog ut henne ur bilen…  Lite påverkad ...

Av Barbro Collin - Tisdag 9 april 10:30

  Dagens nosework tilldrog sej på däckfirman.. eller rättare sagt där runtomkring.  Knyttet fick söka först och eftersom var och en satt ut dofterna, så visste jag inte var dom satt… utom dom jag själv satt ut förstås.  Knyttet var dukti...

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards