collbros

Alla inlägg den 13 november 2019

Av Barbro Collin - 13 november 2019 23:40

Inskrivningsmöte nr 2... den här gången bara med en läkare och en narkosläkare. 
Läkaren för att jag ville höra lite om varför man valt att ge mej en ocementerad höft. För att jag var så ung blev svaret... är 68, så det känns ju positivt. Sen tas ju det slutliga beslutet när dom öppnat och ser exakt hur det ser ut där inne...
  
Narkosläkaren var noggrannare och frågade mer än den jag pratade med förra gången. 
Kommer att få extra sprutor innan, under och efter operationen för min koaguleringssjukdom, och så kommer dom att ha extra plasma med den faktor jag saknar i beredskap om jag skulle behöva. 
Blir narkos på grund av diskbuktning och artros i ländryggen, och det känns ju bra, ville inte ha ryggmärgsbedövning, är livrädd för minsta risk att höra något sågande....
 
Berättade trots allt om uvin, ska ringa så fort jag får provsvaren, så tar dom beslut efter det... så nu är det bara att hålla tummarna för att det blir operation, eller att den iaf inte skjuts på alltför länge...
 
Men det skulle kännas tungt att behöva vänta ännu längre på ny höft, nu vill jag få det gjort.
 
Det är så svårt att ladda om och att försöka vara positiv när man måste börja om ....
Vill börja med rehab, bli stark och så smärtfri jag nu kan bli med alla andra krämpor. 
Vill sluta med krumelurpillren....och få tillbaka smaken för mat, den här metallsmaken i munnen gör ju att det mesta smakar bläääää.  
Narkosläkaren påtalade att jag måste fasa ut dom väldigt långsamt eftersom jag ätit dom så länge, men det visste jag ju redan. 
Vill också bli så pass bra att jag kan gå till tandläkaren för att passa in lite nya tänder och sedan kunna äta en köttbit... vet precis vad det kommer att bli: lammkotlett med vitlökssmör och potatisgratäng.... har inte ätit kött sen i juni... och kanske en hårdbrömacka...
 
 
Nu väntar jag på provsvaren på uvin, och hoppas på det bästa... 
 
 

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards