collbros

Alla inlägg den 28 november 2019

+ 3

Av Barbro Collin - 28 november 2019 19:48

Nu börjar bristen på sömn ta ut sin rätt, är så himla trött.

Var ganska pigg på förmiddagen, hade ju sovit hyfsat bra under natten, bara tre toabesök mellan 22 och 7. 

Sen kom fysioterapeuten och jag testade på att gå med kryckorna. Det gick bättre än förväntat, kändes riktigt stadigt... i alla fall tills yrseln slog till. Fick sätta mej två gånger på 10 meter och sen tog det lite tid innan det släppte såpass att jag med rollatorns hjälp kunde ta mej tillbaka till sängen

Men det kändes bra att det funkade så bra att gå med kryckor. Men den planerade trappträningen sköts upp till imorgon, så jag blir kvar en dag till...

Doktorn dök upp (fast tyvärr fortfarande inte min operatör) Frågade om materialet i nya Höbbe: metall cup och ledkulan i keramik. Med lite humor påtalade doktorn att det var hårdare keramik än i en tekopp... 😂😂😂 Himla tur det ...

Resten av dagen har jag varit så himla trött, somnat av och till, bara varit uppe ett par längre promenader, och då tordes jag inte ta kryckorna, det fick bli den stadigare rollatorn.

Sänggymnastiken har dock blivit av, iallafall en gång i timmen, om jag inte somnat...

Fortfarande svårt att ta mej i och ur sängen, men klarar det själv med mycken möda och assistans av Bandet och/eller det friska benet

Maten har varit hyfsad idag, fiskgratäng till lunch och ugnsomelett med skinka och svampsås till middag. 

Har lite feber, så dom håller lite extra koll på mej inatt. Känns som att jag svullnat lite vid såret, men det är inte mycket säger sjuksköterskan som tittade till mej. Smärtan är under kontroll, och på ett annat vis än före operationen, nu är det smärta från såret. Inte så jobbigt alls. Har dessutom fått höja det långtidsverkande morfinet, så jag har bara behövt extra korttidsverkande en gång idag... kanske därför jag kan sova igen. 

Dagens höjdpunkt var nummer två... ska fira den med den sista lilla marsipanlimpan...


    Höbbe



Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards