collbros

Alla inlägg den 30 november 2019

+ 5

Av Barbro Collin - 30 november 2019 18:06


Nu har jag varit hemma  ett dygn och hittills har allt gått bra. 

Sov i soffan, den är skön och lagom hög... och har tillbringat större delen av dagen i den.

Gjort mina övningar lite då och då, sovit, tittat på TV,  och varit uppe och gått runt på mina 70 kvadrat, både med rollatorn och med kryckorna. 

Blev tvungen att tvätta en maskin tvätt eftersom jag inte kunde gå fort nog..   men det gick bra att sköta med hjälp av kompisen griptången... 

Fortfarande inte särskilt svullen och sårsmärtan är ju helt hanterbar, flyttar sej runt lite, men jag pytsar i mej mina värktabletter efter ordination.

Är trött som tusan, så det har inte blivit så mycket träning som jag tänkt, men å andra sidan så sa fysioterapeuten att jag skulle ta det lugnt. Det viktigaste är att vardagen funkar och att jag känner att jag gör framsteg... 

Imorgon hoppas jag ändå att det ska bli lite mer träning...känner också att det börjar krypa i kroppen av att inte göra "nånting".  Har förberett för att kunna sitta och sy lite... lägga upp byxor mm, och att rensa gamla datorn innan den ska slängas. Men att sitta på en stol är min sämsta gren just nu, så det får vänta.


Måste iallafall säga att jag är så himla glad att operationen är över nu. Har blivit så bra omhändertagen på sjukhuset, och det var ju inga problem med att få stanna nån dag till. Just nu känns det som om det har gått superbra med allt, bara att hoppas på att det inte blir några bakslag. Tänker följa min plan att skynda långsamt, lyssna på kroppen och träna lagom.


Har ju haft mina duster med sjukvården genom åren, ibland har jag träffat på riktiga nitlotter, som inte lyssnat eller som haft sin "diagnos" klar utan att lyssna på vad jag sagt. Det har bromsat... 

Men har också träffat på riktiga guldkorn... det är då något har hänt... och nu senast denna operation. 

Att det tagit tid, och att det inte alltid blir rätt, beror ju oftast på hur sjukvården skötts och sköts på det byråkratiska och politiska planet.

För om vårdpersonal på alla planer, dvs den majoritet som hör till guldkornen, fått bestämma skulle inga väntetider finnas, resurserna skulle vara tillräckliga mm 

Hursomhelst så är jag  jättenöjd från det att jag äntligen fick träffa en ortoped, tills att jag nu är hemma efter operationen och mår så bra som jag gör.....

Nu ska jag sluta att svamla, och sprattla med fötterna lite medan den hemmagjorda potatissoppan tinar... 





Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards