collbros

Alla inlägg den 20 november 2019

Av Barbro Collin - 20 november 2019 20:47

Nu har jag fått ok för operation på måndag. Proverna var ju ok, även om jag inte känner mej så. Har bollat lite på bästa facebooksidan för Höftledsopererade, och det var fler som upplevde ungefär samma problem som jag... och problemen försvann efter operation. Får hoppas det blir samma för mej... 

Känner mej både glad och skräckslagen på en o samma gång, men försöker dels koncentrera mej på positiva tankar, dels hålla mej sysselsatt... 

Det är bara på nätterna som jag varken kan hålla mej sysselsatt eller styra mina tankar... 

Mina tjejer ska ju vara hos bästa Vaino ett tag, men åååå... jag saknar dom redan. Fast jag tror att dom kommer att tycka att det är superkul att vara hos Vaino, säkert kommer det folk dit som dom kan hälsa på och har dom tur så kanske det blir nån promenad också... inget dom är bortskämda med nuförtiden. 

Försöker intala mej att det räcker med att lämna dom på måndag morgon, men får nog lov att inse att dom nog inte ska vara hemma efter första descutantvätten på söndag kväll... dom kommer att vilja ligga i sängen såklart och det är nog inte ok... 


Annars börjar alla förberedelser bli klara, men hundarna ska trimmas, huset ska städas ordentligt, det tillfälliga sjukrummet ska fixas till, alla frysta matportioner ska flyttas till innefrysen och en del färskvaror ska handlas, och de nymålade uthusdörrarna ska monteras på uthuset... få se om jag får hjälp med det. Parabolsnöskyddet ska monteras, fixar nog inte att klättra på stegen och borsta bort snö sen... tror jag får hjälp med det. 

Hoppas hinna baka lite lussebullar att ha och muta handlingshjälp med... 


Sen är det ju saker jag inte kommer att hinna... tvätta fönstren och klippa mej till exempel. Får väl låta bli att titta ut och så får jag spara till långt hår... (eller köra kastrullmetoden)


Imorgon blir det iallafall lite paus från alla måsten, istället blir det en tripp till Hudik och Iggesund och genomgång av noseworkregler. 

Och nu ska jag förbereda den utlovade SSE-tårtan jag ska ha med mej imorgon.


Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards