collbros

Alla inlägg den 25 november 2019

Av Barbro Collin - 25 november 2019 21:09

Hej där, nu är jag på andra sidan...i en positiv bemärkelse... 

Allt har gått bra, mår inte illa men har såklart ont runt operationsområdet. Får påfyllning av medicin när jag ber om det så det är uthärdligt. 

Ankom klockan 10 till sjukhuset, och fick efter en stund byta till de fina vita och blå kläderna med strumpor, trosor, mössa och allt. 

Hade gjort succe på vilken catwalk som helst. Låg och halvsov i eget rum med avbrott av läkaren som informerade lite och markerade rätt höftsida. 

Vi 13-tiden rullades jag in i operationssalen, fick lite allt möjligt intravenöst, plus syrgas...sen slocknade lampan...💡

Vid halv 5 vaknade jag till, tittade upp i taket och undrade vem tusan det var som dragit ledningar och rör i mitt tak och var mina hundar var... tog några sekunder innan jag fattade... 😬🤔🙄

Blev nån timme där, pendlade mellan sömn o halvvaket tillstånd. Fick påfyllning av värktabletter och dricka... Jösses Amalia va torr i munnen jag var, och är.

Frös så jag skakade mellan varven, men var ju ordentligt nerbäddad.

En positiv överraskning var att jag inte mår ett dugg illa och att värken, som naturligtvis finns där, är annorlunda och helt ok. Något annat som är positivt är att jag plötsligt kan andas genom näsan, något som varit svårt sen jag började med morfinet. Hoppas verkligen det håller i sej.

Nu ligger jag på avdelningen sen ett tag, blir ensam på rummet inatt, så det känns skönt. Fått påfyllning av alvedon och antibiotika, men blir tyvärr inte av med droppinfarten förrän i morgon... det drar vid nålen och gör ont ibland.

Har blivit bjuden på flera kulinariska maträtter... halvljummet kaffe, 2 färdigförpackade och dubbelvikta typ polarkakor, med en ostbit i mitten, osötad saft och blåbärssoppa.

Avstod det mesta av själva brödet, är nog torr i munnen ändå...

Just nu är jag relativt pigg och det känns positivt... det enda negativa är att jag nog måste gå på toa snart...

Monty Pytons gamla dänga dök upp i huvudet och själva refrängen har fastnat; 


🎼🎶 Always look on the bright side of life! 🎶🎵🎶

 

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards