collbros

Direktlänk till inlägg 27 november 2019

💃🏻+ 2

Av Barbro Collin - 27 november 2019 18:56

  



Efter en jobbig natt med otaliga toabesök och nästan ingen sömn, så har dagen varit ganska bra och jag känner att jag gjort framsteg... eller rättare sagt att kroppen gjort framsteg.

Kisseriet har i det närmaste återställt sej till hur det var före operationen, och jag har inte behövt till hemlighuset varannan timme.

Alla värden är okey, fortfarande ingen yrsel eller nämnvärd svullnad. 

Har kunnat tvätta mej lite och borstat tänderna... kändes verkligen skönt. Imorgon får jag det vattentäta bandaget och kan duscha. 

Har tränat i sängen och gått några vändor med rollator i korridoren. Det går bra om man bortser från det allra första steget... där vill inte foten/benet lyda alls...

Har tom lyckats ta mej i och ur sängen själv, med hjälp av ett band att hala upp det opererade benet med. Svårt som sjutton och gör ont, undrar hur det ska gå hemma, utan de stag som finns på sjukhussängen. Får träna mer på det ...

Pratat med läkare - tyvärr inte den som opererade mej, men ok ändå. Nu vet jag att det som planerat blev en ocementerad höft... glömt bort vad hon sa mer om den.  Får fråga igen imorgon. Bakre snitt. 

Har inte så värst ont, men äter ju ganska mycket korttidsmorfin plus den långtidsverkande... den långtidsverkande hade ju satts ner ordentligt, men kommer nu att höjas upp lite igen, och sen får jag trappa ner den hemma.

Äter ju medicin mot blödarsjukdomen jag har, och den gör tydligen att risken för proppar försvinner... så jag slipper sprutorna.. men ska äta den andra medicinen i 10 dagar. 


Har haft besök av bästa Vaino, så trevligt att prata en stund. Dessutom så hade hon med sej lite gott att äta och dricka. Tusen tack för det ❤️👍🏼 Maten här är ju inget att hurra för direkt... Idag pyttipanna med stekt skosula....


Längtar efter mina hundar, men vet ju att dom har det toppen hos Vaino och att dom får många promenader... vilket dom ju inte precis har fått på sista tiden.

Får ev åka hem imorgon, beroende på hur jag klarar mej med trappgående mm...

Känns lite gruvsamt, man är ju helt solo där hemma...


   Suddig bild på dagens gourmemiddag... 


 
 
Gunvor Maazon

Gunvor Maazon

27 november 2019 20:04

Alltid kul att läsa dina blogginlägg om dina vedermödor. Känner igen det där med svårigheten att få upp op-benet i sängen. Det har gått lite lättare för varje dag. Ha det fortsatt bra 👍😊💕

http://Gunvomaazon.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Collin - Söndag 21 april 18:35

Dagens nosework tilldrog sej på åkeriet.  Massor av spännande saker att leta på… stora fordon, verkstadsprylar, maskiner, däck mm, mm.  Vi satte 3 gömmor var, Rose-Marie, Ulla-Britt, jag och så Janne som är den vi har att tacka för att vi ...

Av Barbro Collin - Lördag 20 april 15:53


Dagens nosework: mängdträning behållare. Gänget satte varsitt område med behållare. En cirkel med väskor/ 2 gömmor, en med plåtbunkar 2 gömmor, en med en cirkel med VHS 3 gömmor, och så ” mitt” område med en massa VHS och dvd, skulle ...

Av Barbro Collin - Måndag 15 april 11:05

  Igår var det dags för Knyttet att visa framtassarna, eller rättare sagt nosen, i en TEM 1 Inomhus.  Och nosen hängde verkligen med hela tiden.  Tävlingen var på Hudiksvalls veterinärstation, så jag var lite bekymrad över hur mycket andra spän...

Av Barbro Collin - Tisdag 9 april 16:56

Nosework idag igen.  Nu i solen utanför kommunhuset i Ljusdal. Varmt och skönt var det i solen… tänk om det kunde fortsätta så resten av detta år.  Cookie hoppade och studsade av iver när jag tog ut henne ur bilen…  Lite påverkad ...

Av Barbro Collin - Tisdag 9 april 10:30

  Dagens nosework tilldrog sej på däckfirman.. eller rättare sagt där runtomkring.  Knyttet fick söka först och eftersom var och en satt ut dofterna, så visste jag inte var dom satt… utom dom jag själv satt ut förstås.  Knyttet var dukti...

Presentation


Den här bloggen handlar framförallt om mej och mina hundar och vad vi gör tillsammans...
Om livet i allmänhet och nosework i synnerhet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards